Registrere søknad

I Navi finnes det en automatisert import av søknader fra folkehogskole.no til Navi.
Navi kobler seg opp mot portalen med skolens eget brukernavn og passord, og laster deretter ned alle søknader som er registrert etter angitt dato. Navi vil forsøke å importere all informasjon fra søknaden, og koble dette til felt i Navi. Se info om dette under import av søknader.

Manuell registrering av søknader:

  1. Velg Søknad i menyen
  2. Velg Registrere-flippen
  3. Klikk Ny-knappen i høyre skjermbilde, og skriv inn opplysninger i skjemaet.
  4. Når du er ferdig med å registrere en søker lagrer du med samme knapp, som nå har endret status til Lagre. Lista til venstre oppdateres etter hvert som du lagrer søknader.

Søknadene som du registrerer vil stå på denne lista inntil du klikker Ferdig-knappen over lista. Først da vil de tas med i lista over søknader i oversikten. Grunnen til dette er at det kan være aktuelt å registrere søknadene i bunker. 

Navn på søker:

Ved registrering av ny søknad, vil Navi sjekke om søkeren er registrert som kontakt tidligere. Du får da opp en liste over kontakter med tilsvarende navn. Dersom navnet finnes, så velg dette fra listen. Hvis ikke så velg Ny (hvis det er flere <Ny> så velg den øverste). Trykk enter eller klikk OK med mus. Dersom du valgte Ny så blir du spurt om navnet på nytt. Korriger dette og trykk enter eller OK.

Registrering av postadresse:

Skriv postnr eller poststed. Du kan også skrive deler av postnr for å søke etter de første tallene i en liste, eller deler av poststedet for å søke etter stedet.