Internett: www.wis.no E-post: wis@wis.no
Tlf: 7245 0190 Fax: 7245 0191

Startsiden | Produkter | Drift | Markedsføring | Ta kontakt | Gå til
Søk:

Startside

Om nettstedet

Kontakt

Kundeweb

Produkter

Trykksaker

Foto

Video

Visuell markedsføring

Presentasjoner/stands

Internett

WisWeb

3D-animasjoner

Referanser

Om markedsføring

Uten mål - ingen mening...

Endret: 07.05.2005  

Uten mål - ingen mening...


Det er viktig å sette seg mål! Uten mål kan man heller ikke vurdere effekten av markedsføring.

 

Kjøp og salg har vært interessant for mennesker i alle tider. Det har alltid vært behov for visse varer, og det har som regel vært selgere av akkurat disse varene.

I perioder har det vært mangel på de mest populære varene, og derfor har tilgang og etterspørsel vært med å styre både selger og kjøpers iver, og ikke minst den rådende prissituasjon.

 

I dagens velferdssamfunn er det blitt skapt en mer utpreget konkurransesituasjon. Det finnes et stort utvalg av varer og tjenester å kjøpe, som tilfredsstiller kundenes ønsker og behov.

Derfor gjelder det for alle leverandører å vise at akkurat hans varer er de beste kjøpene. For å oppnå dette må vi bruke ulike metoder og markedstiltak.

 

Vi må fortelle kundene om de varene vi har å tilby - vi må vekke deres interesse!

 

Vi kan sette oss en rekke mål for våre markedsaktiviteter:

  • Økt volum
  • Bedre fortjeneste
  • Bedre kjennskapen til bedriften
  • Bedre kundenes oppfatning av virksomheten
  • Påvirke/endre holdninger og adferd

Uansett hvilke mål vi setter oss er det viktig at de er...

REALISTISKE - å oppnå mål er motiverende, og gjør det lettere å starte nye kampanjer

DIREKTE MÅLBARE - å kunne måle effekten av markedsaktivitetene vil gi oss erfaring i hvilke tiltak som gir ønsket effekt, og hjelper oss med å få "mest mulig igjen for pengene!"