InVi

23.06.20: Webinar: Oppdrag

Tid: Tirsdag 23.06.20 kl. 09:00 - 09:30
Sted: Fjernkurs


Takk for møtet!

  • Det var 40 som deltok på møtet. Veldig bra.
  • På opptaket ble bilde av deltakere lagt over skjermpresentasjonen og skjuler noen ganger viktig info på skjermen
  • Har lagt på en grå boks over bildene
  • Skal sørge for å unngå dette neste gang

Opptak fra møtet

Spørsmål og svar

  1. Er det slik at dei som er frivillige kan få tilgang til eiga side i invi?
    • Ja, det er mulig å si at en kontakt skal kunne logge inn
    • Rediger kontakten, hak av for "Pålogging" og fyll ut feltene
    • Dette er aktuelt for de frivillige
    • De vil da se sine kommende oppdrag på startsiden
  2. Du har Oppdrag rett under Startside i meny. Hos meg ligger den under Diverse. Hva er forskjell?
    • På hver sentral setter vi opp menyen slik dere vil ha den
    • Det er enda ikke mulig for at sentralen kan gjøre dette selv, men det kommer
    • Foreløpig, bare ring oss, så ordner vi det tvert
  3. Hvordan registreres det når man har laget et oppdrag, fått frivillige, men oppdraget blir avlyst av tjenestemottaker
    • Vi har ikke laget støtte for avlysing av oppdrag, men det skal komme
    • Foreløpig anbefaler vi bare å slette oppdraget (Rediger og slette helt oppe til høyre)
  4. Går det an at man kan få et varsel på e post hvis det skjer noe aktivitet i InVi? Er ikke innom hver dag, enda og ser at det plutselig kan ha vært noen som ønsker kontakt med oss.
    • Det er foreløpig ikke støtte for det, men det kommer
    • Da vil bruker kunne velge hvilke varsel en vil ha og hvor en vil ha dem (varsling, sms, e-post)
  5. Kan du legge inn flere rader med frivilliges tilgjengelighet? feks. dagtid og helg og kanskje et par kvelder i uka?
    • Ja, en kan legge inn så mange rader en ønsker på tilgjengelighet
    • En kan også gå på Innstilling - Oppsett - Tilgjengelighet for å lage standard tilgjengelighet
    • Deretter dukker de opp på kontaktene, og det er kjapt å velge

 


 

Tema

  • Oppdrag: Lære å opprette oppdrag, tilordne frivillige og holde oversikt

Program

  • 08:45 - 09:00: Møterommet er åpent. Du ser info og skal høre litt musikk.
  • 09:00 - 09:20: Gjennomgang
  • 09.20 - 09.30: Spørsmål og innspill

Info

  • Møteleder holder presentasjon og deler skjerm
  • Det er ikke nødvendig å dele video
  • Anbefaler å bruke chat til å legge inn spørsmål/innspill som vi gjennomgår
  • Vi legger ut opptak av møtet etterpå, slik at flere kan se det

Slik blir du med

  • Hvis du bruker mobiltelefon: Last først ned appen Zoom
  • Hvis du bruker PC eller har mobilappen: Klikk Møte om InVi Oppdrag